آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا ، واقعا کسی هست که از بالاتر رفتن فالووراش و بیشتر دیده شدن در فضای اینستاگرام استقبال نکند؟ اینستاگرام به مرور زمان بین ما محبوبیت بیشتری پیدا کرده و این روزها به بستری مهم برای درآمدزایی بیشتر کسب و کارها و افراد مختلف تبدیل شده است.

بررسی‌ها و مطالب زیادی نشان می‌دهد کیفیت بالای محتوای در کنار تداوم رمز موفقیت صفحات محبوب در اینستاگرام است.

هرچند استاندارد جهانی برای ایده‌ یابی محتوای اینستاگرام وجود ندارد، با این وجود، انواع محتواهای گوناگونی وجود دارد که همواره برای مخاطبان اینستاگرامی جذاب است. در این پست به بررسی مفهوم تولید محتوا و نکات مهم آن می‌پردازیم و در ادامه اید‌ه‌های مناسب  تولید محتوای در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای پیشرفت کار شما و افزایش مخاطب‌ها و کسب درآمد از تولید محتوا بسیار مفید باشد. همچنین، تلاش می‌کنیم به شما آموزش بدهیم که چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنید.

آموزش تولید محتوا مسئله‌ی مهمی برای کسب و کارهای جدید است و تولید محتوای اثربخش و بازاریابی محتوایی اصلی‌ترین موضوع برای ما است؛ دقت کنید بازاریابی محتوا بسیار متفاوت از بازاریابی` محتوایی است.

در مورد اهمیت آموزش تولید محتوا این را باید گفت؛ تولید محتوای باکیفیت اصلی‌ترین و بهترین راه برای تعامل و جذب مخاطب هدف کسب و کار شما، برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.
برای آموزش تولید محتوا باید ابتدا با انواع محتوا آشنا شوید و اینکه بدانید چه زمانی؟ و در کجا؟ باید از هر یک از آن‌ها استفاده کنید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

به طور کلی به اطلاعات طبقه‌بندی شده در قالب فیلم، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند، محتوا می‌گوییم. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام هم ارائه همین محتواهای مناسب با شناخت درست مخاطب است.

کسب و کارها و افراد مختلف، با توجه به شرایط ویژه و توجه بسیار زیادی که در این بستر وجود دارد

همواره سعی می‌کنند با تولید محتوای باکیفیت بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

اگر این روزها عبارت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را زیاد می‌شنوید

احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز، «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعه‌ای است.

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

به این موضوع فکر کنید که هر روز چه مقدار از زمان خود را در اینستاگرام می‌گذرانید؟ چه محتوایی شما را جذب خود می‌کند؟ استراتژی تولید محتوا و فروش کدام کسب و کار را در اینستاگرام می‌پسندید؟ پس آموزش تولید محتوای رایگان بسیار مهم است.

وقتی به عنوان یک کاربر و نه صاحب یک کسب و کار یا برند شخصی به این توجه کنید

متوجه می‌شوید که افراد زیادی در اینستاگرام وجود دارند که با تولید محتوای خوب می‌توان آن‌ها را تشویق به فالو کردن یک صفحه کرد.

واضح است که هر چقدر محتوای یک صفحه جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، تعامل فالوورها بیشتر شده و بیشتر دیده می‌شود. در این صورت هنگامی که یک کاربر جدید محتوای پست‌ها، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما را می‌بیند، ترغیب به فالو کردن صفحه‌تان می‌شود.

جذب مخاطب باارزشی که در نهایت با پرسونای برند شما همراستا باشد، یک ارزش‌آفرینی دو طرفه خواهد بود. چرا که کاربران زیادی می‌توانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آن‌ها باتوجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده می‌کنند.

اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته ساختمان همین بستر تبادل ارزش را ایجاد کند، به یک منبع مهم برای بازاریابی محتوایی تبدیل شده است.

آموزش گام‌های تولید محتوا در اینستاگرام

تصور کنید قرار است فردا عازم سفری طولانی و طاقت‌فرسا شوید. چه کارهایی انجام می‌دهید؟ احتمالا ابزارهای مورد نیاز خود را آماده می‌کنید، اتفاقات احتمالی را در نظر می‌گیرید و از همه مهم‌تر اینکه نقشه راه خود را برای رسیدن به مقصد مشخص می‌کنید. موفق شدن در اینستاگرام دقیقا مانند سفری طولانی و طاقت‌فرساست.

برای رسیدن به مقصد در این راه پر پیچ خم، چه کسب و کاری داشته باشید و یا بخواهید روی پرسونال برندینگ خودتان کار کنید، نیاز به نقشه‌ای دقیق دارید. اینجاست که اهمیت استراتژی محتوا در اینستاگرام یا همان نقشه راه، مشخص می‌شود. برای تدوین استراتژی محتوای خود نکات مختلفی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به چندتای آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مسیر جذب مخاطب را بشناسید

برای موفق شدن در اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را مشخص و سپس مخاطب خود را بشناسید تا در نهایت بتوانید برند خود را به درستی معرفی کنید.  تولید محتوا و تعامل بیشتر با مخاطبان آن‌ها را در نهایت به مشتریان همیشگی تبدیل ‌می‌کند.

همچنین باید رقبای خود را بررسی کرده تا ببینید چطور می‌توان با الهام گرفتن از محتواهای دیگران و بدون کپی برداری از آن‌ها،  ایده‌های خود را عملی کنیم. نکته قابل توجه اینجاست که با شناخت رقبا و فعالیت‌های آنان متوجه می‌شویم که چه فعالیت‌هایی هست که تا به حال انجام نشده و می‌تواند برگ برنده ما در تولید محتوا و جلب توجه مخاطبان باشد.

شخصیتی استوار داشته باشید

درباره شخصیت برندتان خوب فکر کنید؟ برند شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه ارزش‌هایی برای شما اهمیت پررنگ‌تری دارند؟ دیگران درباره برند شما چگونه فکر می‌کنند؟ ویژگی‌های رفتاری برند شما چیست؟ بازیگوش و رفیق هستید؟ ماجراجویی را دوست دارید؟ جدی و حرفه‌ای رفتار می‌کنید؟

در تمام شبکه‌های اجتماعی باید هویتی استوار داشته باشید. با لحنی واحد صحبت کنید. احتمالا مخاطبان شما، در صورت نوسان شخصیت شما، دیگر صفحه‌تان را دنبال نمی‌کند. مثلا نمی‌توانید چند پست را با لحن کاملا جدی منتشر کنید و در پست‌های بعد خیلی شوخ‌طبع و بازیگوش باشید! شخصیتی واحد و استوار را برای خود انتخاب کنید.

هویت بصری ویژه خود را بسازید

اینستاگرام اقیانوس محتوا است. برای آنکه در میان این حجم گسترده از محتوا شانس دیده شدن بیشتری داشته باشید، باید سعی کنید پست‌هایی با قالب شبیه به هم داشته باشید. داشتن هویت یکپارچه در اینستاگرام باعث می‌شود تا چشم مخاطب به سبک پست‌های شما عادت کند و در بلند مدت وقتی محتوای صفحه شما را می‌بیند، در همان ثانیه اول متوجه شود که شما دارید با او صحبت می‌کنید و نه صفحه‌ای دیگر!

در گذشته برای اینکه بتوانید طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای و زیبایی داشته باشید، چاره‌ای جز استخدام کردن یک گرافیست حرفه‌ای یا یادگیری نرم‌افزارهای نسبتا دشواری مثل فتوشاپ وجود نداشت. امروزه اما وب‌سایتی‌های زیادی مانند کنوا به وجود آمدند که حداقل امکان شروع مستقل کار و طراحی پست‌های ساده در ابتدای مسیر را به راحتی آب خوردن ممکن کرده‌اند! سایز پست اینستاگرام نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید.

تقویم محتوا داشته باشید

به طور متوسط برندها در هر هفته ۶ تصویر جدید را روی صفحه خود منتشر می‌کنند. به عبارت دیگر، صفحات این برندها در سال ۳۰۰ پست مختلف را منتشر می‌کنند! وقتی چنین حجمی از محتوا را در صفحه خود منتشر می‌‌کنید، تشخیص اینکه پست بعدی شما چه چیزی باشد و تا به حال چه پست‌هایی را منتشر کردید، بسیار سخت خواهد شد.

اینجاست که باید با ساختن یک تقویم محتوایی مناسب هم در وقت خود صرفه‌جویی کنید و هم حضور خود را در اینستاگرام به درستی مدیریت کنید. در تقویم خود نوع محتوایی که قرار است کار کنید (موضوع پست، اینکه عکس است یا ویدیو و …) را مشخص کنید و علاوه بر آن، کپشن، هشتگ‌ها و زمان انتشار پست را نیز بنویسید. تنها با برنامه‌ریزی و تدوام است که در اینستاگرام به موفقیت می‌رسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به دامن پست‌های لحظه‌ آخری می‌شوید که خیلی از استانداردهای شما را زیر پا می‌گذارند.

آموزش تولید محتوا

از تبلیغات زیاد پرهیز کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم پرهیز کردن از تبلیغات به صورت پشت سر هم است. معمولا کاربران در اینستاگرام علاقه‌ای به دیدن تبلیغات پی در پی ندارند و صفحاتی که به صورت مداوم این کار را انجام می‌دهند، آنفالو می‌کنند.

پس بهتر است توجه خود را بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت و جذاب گذاشته و در استراتژی محتوای خود با ریتم مشخص و به اندازه‌ای محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم

تا احساس رضایت بیشتری را در مخاطبمان ایجاد کنیم.

حال که اهمیت استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بیشتر درک کردیم، نوبت آن رسیده که به بررسی راه‌های مختلف انجام آن بپردازیم.

بهترین ابزار تولید محتوا :
حتماً برای شما هم پیش آمده که می‌خواستید یه ادیت روی عکس یا ویدیو بزنید تا تولید محتوای زیباتری داشته باشید ولی به المان‌های زیادی نیاز پیدا کرده‌اید که اگر می‌خواستید همه آنها را از اینترنت (بصورت رایگان یا پولی) تهیه کنید ، زمان و هزینه زیادی را باید متحمل میشدید .ما این موضوع را با جعبه ابزار تولیدمحتوا برای شما حل کرده‌ایم و همه المان‌ها را بصورت یک پکیج در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. پس فرصت را از دست ندهید و همین الان ثبت‌نام خودتان را تکمیل کنید .

دریافت جعبه ابزار تولید محتوا

چند نکته برای تولید محتوای موفق در اینستاگرام

بعضی از صفحات در یک قالب محتوایی خاص گیر می‌کنند! به مرور زمان سبک محتوای شما تکراری می‌شود و در دنیای رنگارنگ و مملو از تنوع گم می‌شوید. برای موفقیت در فضای اینستاگرام لازم است از انواع مختلف محتوا استفاده کنید.

 از ویدیو و عکس، گیف و پست‌های اسلایدی تا انتشار یک فایل صوتی کوتاه، همه را کنار هم داشته باشید تا برای مخاطب تازه و خلاق باقی بمانید.

ارتباط نزدیک برقرار کنید

هرچه ارتباط بیشتری در این فضا برقرار کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است. ارتباط با مخاطب‌ها که به طور کلی اصلی مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای ایسنتاگرام است. مسلم است که ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آن‌ها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد.

اما از طرفی دیگر ارتباط با صفحات هم سو و شبیه به خود را فراموش نکنید. همواره سعی کنید به اجتماع همکاران خود ملحق شوید و با ساختن ارتباط بیشتر بتوانید هم‎ افزایی بیشتر داشته باشید. هم افزایی که در نهایت به نفع هر سه ضلع این مثلث خواهد بود. شما، همکاران و مخاطبان.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

هزنکه با تولید محتوای مستمر و باکیفیت به مرور زمان در اینستاگرام دیده می‌شوید و به اهداف خود می‌رسید، اما همکاری با اینفلوئنسرها یکی از میانبرهایی است که به شما کمک می‌کند سریع‌تر به مقصد برسید.

امروزه افراد و کسب و کارهای مختلفی در کنار تولید محتوای مناسب، با صرف هزینه بسیار سریع‌تر برای صفحات خود مخاطب جذب می‌کنند. شما هم می‌توانید با افرادی که دنبال کننده‌های بیشتری دارند همکاری کنید و در ازای پرداخت هزینه تبلیغات، سریع‌تر رشد کنید.

زمان مناسبی را برای انتشار محتوای خود انتخاب کنید

انتشار محتوا در اینستاگرام شبیه بازی‌سازی در فوتبال است! توپ از دروازه‌بان پاسکاری می‌شود و تا دم دروازه حریف، که همان «هدف» ما است، پیش می‌رود، اما اگر ضربه آخر را مهاجم درست شوت نکند، تمام زحمات هدر می‌رود! انتشار محتوا در زمان درست، دقیقا مثل شوتی است که مهاجم یک تیم فوتبال به سمت دروازه هدف می‌گیرد. اگر درست انجام نشود، زحمات شما آنطور که باید نتیجه نخواهند داد.

حتما از بخش insight یا همان آمار برای شناسایی بهترین زمان انتشار محتوا استفاده کنید. علاوه بر آن مخاطب هدف خود را هم در نظر بگیرید. مثلا اگر بیشتر دنبال‌کننده‌های شما را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند احتمالا انتشار پست در صبح برای صفحه شما بهتر است. اگر بیشتر کسانی که شما را دنبال می‌کنند از قشر کارمندان هستند احتمالا باید زمان استراحت آن‌ها را برای انتشار محتوا انتخاب کنید. در نهایت با آزمون و خطا سعی کنید بازه زمانی طلایی خود را پیدا کنید.

از هشتگ‌ها نهایت استفاده را ببرید

استفاده درست از هشتگ‌ها، راهی رایگان و مناسب برای دیده شدن بیشتر پست‌های شما است. با راه‌اندازی طوفان فکری با دیگر اعضای تیمتان و یا تحلیل پست‌های موفق صفحه‌های رقیب یا هم موضوع خود، سعی کنید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را به کار بگیرید.

البته این را هم در نظر بگیرید که نباید در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی کنید. سعی کنید رویه طبیعی اما موثری داشته باشید.

کپشن مناسب بنویسید

به یاد داشته باشید که مخاطب‌های شما علاوه بر خود پست، به کپشن هم نگاه می‌کنند. پس باید به کپشن هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. سعی کنید در کپشن شرح بدهید که پست شما درباره چه موضوعی است. قرار دادن یک کال تو اکشن مناسب (نوشتن نظر/پرسیدن سوال/مراجعه به لینک در بایو) هم گزینه مناسبی است. از هشتگ های مرتبط هم غافل نشوید

آموزش تولید محتوا

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *